Google`ın işletim sistemi geliyor

Chrome OS, öncelikle internete girmek için kullanılan, düşük maliyetli bilgisayar pazarını hedef alacak.

Yeni sistem, ileri aşamada, kişisel bilgisayarlarda da kullanılacak.

Google, Chrome OS ile çalışan ilk küçük bilgisayarların gelecek yılın ortalarında piyasaya çıkacağını açıkladı.

Şirketin açıklamasında Chrome OS`nin `hızlı, basit ve güvenli` olduğu belirtiliyor.

Google yöneticilerinden Sindar Pichai ve Linus Upson, internet güncelerinde yeni ürünleri için şunları yazdı:

`Birkaç saniye içinde internete bağlanmanızı sağlayacak temel bir işletim sistemi geliştiriyoruz. Şu anda internet tarayıcılarını çalıştıran işletim sistemleri, internetin olmadığı bir dönemde tasarlanmıştı. Yeni işletim sisteminin güvenlik altyapısını, kullanıcıların virüs, zararlı yazılım ve güvenlik güncellemeleriyle uğraşmalarına gerek kalmayacak şekilde tasarlıyoruz.`

Chrome OS`nin yazılımı, `açık kaynak` esasına dayanacak. Yani kullanıcılar, işletim sisteminin iyileştirilip geliştirilmesine katkıda bulunabilecek.

Oysa önde gelen işletim sistemlerinde, kullanıcılar, güncellemeler ve güvenlik açıkları için üretici şirketin yazılımlarını beklemek zorunda.

Microsoft`un Windows 7 adlı işletimin sisteminin de birkaç ay içinde piyasaya çıkması bekleniyor.

Windows 7, Windows Vista ve sekiz yıllık Windows XP`nin yerini alacak.

Yeni ürünün işletim sistemi pazarında dengeleri değiştirebileceği belirtiliyor.

Bu pazarın yaklaşık yüzde 90`ı Microsoft`un elinde.