Kendi enerjisini üreten otomobil

Siemens`ten yapılan yazılı açıklamaya göre, şirket elektrikli otomobillerin hem ulaşım aracı hem de mobil enerji kaynağı olarak kullanılabilmesi için çalışmalar yürütüyor. Geleceğin elektrikle çalışan araçlarının fosil yakıtlara bağımlılığı ortadan kaldırırken, aynı zamanda kendi kendini yenileyen enerjiyi üreterek ulaşımda daha esnek ve güvenilir bir çözüm sunacak.

Şirketin enerji ve endüstri sektörlerinin beraber yürüttüğü projede, enerji üretimi ve dağıtımı, trafik ve enerji yönetimi, akıllı ölçümler, güç elektroniği, yazılım, sensörler, elektrik donanımı ve enerjinin depolanması ve doldurulması gibi konular üzerinde Ar-Ge çalışmaları devam ediyor.

Siemens Corporate Technology, 2 adet elektrikli otomobil prototipinin sürüş sistemlerini bu proje kapsamında yaparken, Siemens`teki araştırma ekibi, İsviçreli konsept otomobil üreticisi Rinspeed ve Alman şirketi RUF Automobile GmbH için motor/jeneratör, güç elektroniği ve batarya bağlantılı ara yüzden oluşan entegre bir sistem geliştirdi.

Yüksek performanslı otomobil üreticisi RUF`ın E-RUF 911 modeli, Siemens Corporate Technology`nin elektrikli sürüş konseptinin ilk versiyonunu içeriyor. Prototipte 270 kilovat potansiyel kapasiteli merkezi motor ve 950 Nm tork motoru bulunuyor.

E-RUF, ``dünyanın iki yönlü şebeke bağlantılı ilk elektrikli otomobili`` olma özelliğini taşıyor. 400 voltluk elektrik çıkışında şarj için gereken ilave elektrik devresi olmaksızın yaklaşık 2 saatte şarj edilebilen otomobil, aynı prizden güç nakil şebekesine enerjiyi geri besleyebiliyor.

İsviçreli konsept otomobil üreticisi Rinspeed, elektrikli otomobil ``iChange``i, Cenevre Motor Show`da tanıttı. Yüksekliği 1,03 metre, uzunluğu ise 4,28 metre olan konsept otomobil, saatte 220 kilometre hıza çıkabiliyor. Aracın üç lityum iyon bataryası, 230 voltluk prizde yaklaşık 3 saatte şarj edilebiliyor.